Sejarah Febrruari

Fuhh.. Malas bebenor nak buat fyp ni.==' Rasa malas dah tahap apa dah. Tapi nak tak nak kena buat laaa.. nanti tak pasal-pasal extend oi.

'Lama tak update'

'Ya laa.Sibuk boh macam-macam jadi bulan ni.'

Semester baru

Haaa hatni memang best la. Semester baru semangat baru. Sibuk susun jadual supaya takda subjek tertinggal. Kalau ada satu pun kena extend dan tak boleh grad on time. Turun naik BHEP untuk pastikan subjek semua dalam keadaan baik. Subjek core semester ni Ergonomics and Env.Policy. Subjek kesayangan water tu dengan bangganya dah drop..

Minggu pertama pun dah habis. 13 Minggu saja tinggal.

Road to graduation dah..

Keputusan semester lepas

Alhamdulillah. Sepanjang hampir 7 semester. Result kali ni yang memang benar-benar memberi pengajaran. Bermula dengan paper HIA yang tak dapat jawab walaupun soalan dah bocor bulat-bulat dan sebijik-sebijik. Diteruskan dengan semak pointer simulasi bawah 3.0 sekitar 2.5++ je.

Memang bagi heart attack satu kali.

Kebetulan masa sedang final exam ada kuliah ust Khairul Amri, bedah Kitab "Mengapa aku menganut agama islam' dalam satu subtopik bertajuk ' Sesuatu perkara yang Allah dah tetapkan akan ada sesuatau yang lain yang kita sendiri tak pasti apa kebaikannya'. 

Usahalah hebat macam mana pun soalan dah bocor ka, kalau tak diizinkan memang tak menjadi. Sudah dari itu diri ini mula sedar, bukan pointer yang dikejar tapi usaha untuk bersangka baik dengan tuhan dan mula belajar erti redho dan berserah.

Semak simulasi awal.

Pointer 2.5++ 

Agak-agak apa rasa? Ni baru simulasi. Terus cakap pada diri. 

"Tak pernah-pernah bawah 3.0 sekali teruk terus dapat 2.5. Apa yang silap ni? HIA ka? Bodoh sangat ka? nak dibuat cerita semua berubah sekelip mata ja. Beberapa hari sebelum keputusan official keluar semak sekali lagi simulasi.

Alhamdulillah!

3.5++. Haaaaaaaa.. Nampak tak? Waduh-waduh. Memang Allah nak bagi rasa sakit dulu. Sakit tahap rasa tak percaya diri salah bahagian mana. T.T

Sekali keputusan rasmi keluar memang dah tersenyum ja la. Terima kasih Allah atas pengalaman ini sepanjang berada di universiti. Keyakinan untuk redho dan berserah itu memang benar-benar teruji!

11 Tahun 

Ada suka ada duka. Bulan ini juga genap sudah 11 tahun pemergiannya. Allah pinjamkan dia, seorang insan hebat dan sangat-sangat penyayang. Arwah Hawa Bt Abd Manap. Seorang ibu yang hebat yang tidak akan pernah ada galang ganti.

Mengapa hebat? Akan ada entri khusus. InshaAllah.

Ada Orang Mahu Kahwin Sudah ><

Alhamdulillah. lagi seorang insan hebat bakal berkahwin tidak lama lagi.  

Abang gua laa. Fuhh macam tak percaya ja sebab tak pernah-pernah bincang dengan serius soal ini bersama keluarga semua. Bincang tarikh merisik, tunang dan sebagainya. Perbelanjaan semua dah kira-kira tahu la secara kasar. Dalam masa sama diri ini juga belajar bagaimana rentak keluarga dalam urusan nikah kahwin ni.

Memang aku pernah menyatakan pada diri. Akan tunggu sehingga dia kahwin dahulu sebolehnya. Risau atas faktor kesihatan dan kehidupan.

Ternyata semua mudah. tepat pada masa.

'Berkenalan'

Alhamdulillah. Semuanya dalam pengetahuan Allah. Teruskan mohon petunjuk dan berdoa.

***

Sudah-sudah la menulis ni.

Buat fyp ayuh.

Dalam setiap yang berlaku ini akan ada sesuatu yang memadamkan kegembiraan. Moga dia berubahlah. Cukup-cukup melagakan ahli keluarga. Fitnah sana-sini. Cukup la kan :) Malas nk mencoret berkaitan dia kerana sebolehnya nak diari kehidupan bersih dari anasir-anasir bahaya seperti dia dan seangkatan dengannya.

Ibarat pesan naqib

"Dunia dia lepas jangan lupa akhirat sana tiada seinci pun yang akan terlepas"

Done!

#roadtograduation


 








Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment